Tuesday, April 27, 2010

Rindu usrah dan program..


Di saat aku rindu pada usrah, Allah bagi peluang untuk aku berusrah,

Di saat aku rindu kepada program-program, Allah bagi peluang untuk aku berprogram,
Baiknya Allah..

Bila tiba musim exam..

Semua persatuan2 dan organisasi2 menghentikan program. no more usrah, no more programme. Dan yang pasti, di surau kolej saya ni, memang jarang ada ceramahnya.. Gap yang lama, 2 minggu sebelum paper yang seterusnya (my last paper), sangat la membosankan saya..

Semalam...

Hanya kerana menegur seorang adik, membawaku ke usrah mereka. Sempat makan bersama, solat berjemaah dan berusrah..Alhmadulillah..

Esok..

Dalam perancangan, ingat nak menjenguk ke maktab kesayanganku, IPGM Ilmu Khas. Ada pertandingan Tilawah Al-Quran dan hafazan.

Lusa..

InsyaAllah, akan join adik2 PGPI (Persatuan Guru Pelatih Islam) di maktab untuk ke Program Pemantapan Nuqaba'. Berterima kasih sangat kepada adik2 yang sudi mengajak..

Tulat dan seterusnya..

Study!!

Kenapa tak balik kampung?

Bila gap lama ni, biasanya ramai kawan-kawan yang balik kampung. Selalu juga orang tanya, kenapa tak balik?Ermm...Saya bukan tak balik sebab saya tak sayang mak ayah.. Sebab sayang lah saya tak balik. Saya cuba berjimat, jika balik kampung, tambang saja dah RM100. Tak pe la, saya stay je kat kolej ni, makan pun ada disedia. Niat dihati memang tak nak susahkan mak ayah, cukup la duit elaun yang ada, tak nak lagi meminta-minta dari mereka yang dah banyak sangat memberi. Kawan, bukan sebab saya tak sayang family...Cuma, cara kita menunjukkan kasih sayang itu berbeza mengikut situasi...Menahan rasa rindu dihati, itu juga kukira satu pengorbanan, semuanya kerana sayang...


No comments: