Monday, April 26, 2010

Anak-anak Muridku.


"CIKGU, CIKGU SIHAT" Begitulah bunyinya sms yang saya terima.(Semuanya huruf besar, k)

"Assalamualaikum..Alhamdulillah, cikgu sihat je. Ni sapa ni?"
"SAYA NASRUL"


Dalam hati saya berkata, ingat lagi upenya anak murid saya ni..Nasrullah ni saya penah mengajar semasa SEP (School Experience Programne) dulu. Actually, bukan mengajar sangat la, juz banyak ganti kelas je semasa SEP tu.Dah hampir setahun saya tak jumpa anak-anak murid saya ni, tapi alhamdulillah, ada lagi yang ingat. Terharu sebenarnya, huhu..

Dulu, ada la beberapa anak murid yang kol dan msg. Ada sorang anak murid saya tu cakap dengan comelnya, "Cikgu, kawan-kawan yang lain tu sebenarnya diorang nak kol cikgu, tapi diorang cakap diorang malu". Waktu tu sebenarnya tengah bimbang saya nak stay kat mana bila masuk UM ni, tak tau dapat kolej or tak. Tapi, bila dengar suara anak murid, rasa lega sikit hati...Begitulah, letaknya anak-anak muridku dihatiku..Menceriakan hari, menghilangkan gusar dihati~Chewah, kata-kata yang ala-ala jiwang drpku yg tak jiwang ini,hee~

Saya saya rindu untuk mendengar panggilan itu. Cikgu, teacher, ustazah, semua ada anak murid panggil. Ustazah?Oh, teacher bukan ajar Pendidikan Islam, tapi ajar Bahasa Inggeris ye=)

Ok lah..Sekarang, jom kita tengok wajah anak-anak murid saya ni semasa SOP (School orientation Programme) yang mana kitorang kena observe kanak-kanak pra-sekolah dan semasa SEP di SK Taman Midah 1. Banyak gambar2 semasa SEP Layyin terdelete.. Uwaaa...Siyes rasa cam nak nanges je..Akibatnya, takdelah gambar2 yang happening dan abes sume gambar2 saya ngan diorang..Ermm, xpelah, nak wat camne, sendiri careless..Meh tgk apa gambar2 yang ada:


Ni masa SOP kat SK Taman Midah 2, Cheras.

Tengah sibuk mewarna ye..

Main-main..Ni kat belakang pra-sekolah tu.

Cuba tengok 3 orang dekat belakang tu..OooO, tunjuk hero ek~

Mereka berdua yang sangat comel!

Gambar amik masa last day.
Anak-anak yang masih suci dari sebarang dosa...Erm..

Kat bawah ni, gambar2 masa SEP plak..


Nasrullah yang tengah angkat tangan tu. Tahun ni dah darjah 5.

Kat kelas 4E.. Baru lepas exam pertengahan tahun.
Kelas yang rasa students paling rapat dengan Layyin.
Seronok sangat diorang masa story-telling session.

Budak-budak memang suka bergambar^^
(Padahal cikgunya pun sama je, hihi)

Say Cheese (^_^)


Si comel~Sekarang dah darjah 3..Suka sembang dengan budak-budak ni, sementara sesi persekolahan petang belum bermula.

Tengah ajar reading skills.

Waduh, nakal2 nih...

Kolam tempat murid-murid suka bagi makan ikan-ikan bila tiba masa rehat or sementara tunggu kelas sesi petang. Sampai kekenyangan ikan tuh, huhu..Kat bahagian depan sket daripada kolam ni ada pondok, kat situ la saya suka sembang2 denagan students..Kita akan tergelak bila dengar citer budak-budak nih..Aish, macam2..


Masa last day, hari ke 14 SEP, ada 2 orang anak murid ni bagi hadiah dekat saya. Hadiah satu frame, yang saya tau diorang beli dari koperasi. Walaupun cuma satu hadiah yang kecil harganya, tapi besar nilainya kat cikgu, hadiah pertama dari anak murid. Bukan cikgu mengharapkan hadiah, tapi hadiah tu kira cam bermakna la kan.. Tak dapat nak snap picture, sebab charger kamera tak tau saya letak ke mana..

Mungkin ada di kalangan sahabat yang masih belum tahu, Layyin ni amik course apa sebenarnya kan. Saya amik course TESl untuk sekolah rendah, spesifiknya TEYL (Teaching English for young Learners). Minor pula, amik Science. Jadi, InsyaAllah, lepas grad pertengahan tahun depan Layyin akan mengajar budak-budak yang comel2 kat sekolah rendah tu, hopefully..


I'm Future Teacher, InsyaAllah (^_^)




No comments: