Saturday, March 27, 2010

Tentang Sukaneka

Bismillah...Assalamualaikum..

Sebenarnya tengah buat assignments yang berlambak ni...Esok ada sukaneka, under Balai Islam..Dalam hati, Layyin rasa, best juga kalau tak payah pergi, huhu, macam tak baik je kan..Usaha persatuan kita nak eratkan ukhuwah, takkan tak nak sokong..Bukan apa, tapi sebenarnya ada 2 sebab saya cakap camtu:

1) Saya segan nak main sebab campur muslimin dan muslimat, ikut biro.

2) Assignment banyak sangat. Ada 6 assignments nak kena hantar next week..Lepas 31 Mac, InsyaAllah hati akan rasa lega dah...Maybe balik sukaneka tu rasa penat plak kan...Camne nak wat assignments...tapi, InsyaAllah, moga Allah permudahkan...(sapa la suruh tak siapkan awal2...procrastinate lagi Layyin ek..huh..)

Ikutkan saya, saya kurang setuju kalau kata nak buat sukaneka campur muslimin dan muslimat..Bukan apa, tapi mesti gak ada lari-lari sket2 kan , dan dari pergaulan pula, bimbang juga saya-bimbang akan diri saya sndiri dan adik2 ni...Tak nak la ada gelak ketawa yang berlebihan, i mean antara muslimin dan muslimat..Tapi, adik2 ni dah rancang, takkan kita sorang nak bangkang pulak kan...Juz cuba improve, dan Layyin suggest buat sket satu sesi pengisian rohani before start sukaneka..Alhamdulillah, InsyaAllah esok akan ada sedikit pengisian..At least, bagi Layyin, biar ada something yang kita boley wat balik dan ada ilmu yang boley diamalkan..

So, sekarang ni saya nak tanya pendapat pembaca ni:

1) Apa pandangan pembaca kalau sukaneka dicampur muslimin dan muslimat? ok or not ok?

2) Apa alternatif laen (selain sukaneka) untuk eratkan ukhuwah antara muslimin dan muslimat?Maksudnya, tak de la macam sekarang ni, dalam persatuan saya ni sampai kami ramai lagi tak kenal sesama ahli ---> saya kira kes berat nih...

Semua pendapat pembaca saya dahului dengan ucapan terima kasih, jazakallah (^_^)

2 comments:

norryabby said...

Ngah, depends sukaneka macam mana, kalau pergaulan tu bebas sgt dok leh gok. Baru2 ni long ada family, ada sukaneka, ok je. kalau ada kena sentuh2 tu tak bolehla

Layyinul Harir said...

hr tu pun alhamdulillah,ok je, maen pun biasa2 je..n xdok la gurau lbih2 rsnya..cuma mksud k.ngah, xmboh la kalu mcm trsgt meriah smpai kita dok jaga batas prgaulan kan..

time kasih la ye kpd puan norry y sudi komen..hehe ;p