Sunday, March 7, 2010

Alhamdulillah, all praise be to Allah=)

Fuhhh, lega, Alhamdulillah..cuma agak penat..my feet dah rasa sakit, mesti kena letak minyak panas sebelum tidur..Rasa macam nak demam masa hari Sabtu malam Ahad, gara-gara skip lunch campur dengan sedikit kepenatan..Hehe, bukan sedikit, agak banyak jugak kut..My lips becomes very dry with little bleeding..Little headache too..

Hey, be strong Layyin, take care about your health..Ada dalam muwassoffat tarbiyah ni tau~~

Andai tidak mahu merasakan kepenatan, usahlah berbicara tentang perjuangan..

Lebih baik, kita tarik selimut, tidur je..Or, duduk dan makan sahaja..Or, baring depan televisyen dan layan je TV tu...Or,keluar dari bilik, keluar shopping and lepak ngan kawan2..Or, goyang je kaki sambil menyanyi-nyanyi lagu favrot...Click Me~Sume ni nampak macam lagi best kan?


Kita jangan jadi orang yang manja dan tidak tahan diuji...

Namun, tadi tu bukanlah Layyin mengeluh ye, rasanya cuma sekadar bercerita kepada pembaca yang Layyin kurang sihat sebenarnya sekarang. ni.Then, saje Layyin nak kaitkan tentang perjuangan yang pasti menuntut pengorbanan kita..Dalam pada itu, kesihatan juga perlulah dijaga..

Setiap orang pasti akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang termampu baginya..Sekadar ini yang Layyin mampu, setakat ini tanggungjawab yang Allah bagi..Sebenarnya begini maksud Layyin..Apa yang Layyin buat ini, hanyalah perkara yang kecil jika dibandingkan dengan apa yang orang laen buat..

Hehe..sebenarnya kan, Layyin taknak pembaca cakap,"Alah, sket je tu, tu pun nak tulis dalam blog"..Tapi pembaca tak cakap macam tu kan, pembaca yang tengah baca blog Layyin baik2 je semua.;p..Huhu, segan sebenarnya andai ada (andai ada la kan) orang yang gigih berjuang membaca tulisan pejuang yang masih tidak layak digelar pejuang ini, ni yang Layyin maksudkan sebenarnya...


Owh, melalut dah..k, we move to next point...


Behind the scene..

Semasa setiausaha Balai Islam minta kebenaran menggunakan dewan makan, untuk memasak untuk gerai kami, dengan orang yang in-charge pasal dewan makan, boley plak dia cakap camni, "Ok, satu tong gas y besar tu ( y setinggi Layyin), harganya rm100..so, 2 hari in-charge rm200", lebih kurang la kut dia cakap camtu..rasa macam nak tergelak pun ada, rasa kagum pun ada..hehe, bukan apa..kita guna kat rumah, tong gas 14 kg tu pun, bley tahan berminggu-minggu, inikan pula tong gas setinggi manusia ni (manusia y rendah cam Layyin;p)..Nasib baik S/U pandai deal, thanx ye Su!

Pengajarannya, bila kita memegang jawatan (even if tak pegang pape jawatan pun) , kita mesti kena pandai deal with people..Bukan apa, ini akan memudahkan kerja kita..Bukanlah kita seumpama berpura-pura pula, bukankah kita kena berbuat baik dengan semua orang?..Jika ada apa-apa yang perlukan kelulusan orang atasan or sesuatu yang perlu pertolongan orang laen, ini pasti akan memudahkan kerja kita...

Skills in communication is very important..Treat people nicely is another important things that we need to bear in our mind=)

Cerita yang Layyin nak cerita sebenarnya...

Sebenarnya nak cerita tentang gerai Biro Ekonomi,Balai Islam..Alhamdulillah, kami berjaya membuka gerai semalam dan hari ni..Kami masak sendiri tau, hehe..Masak ape? Biarlah rahsia dulu ek..Layyin dah tak larat dah nak cite malam ni..Nanti ye, Layyin sambung, insyaAllah..
Ni kira cam intro la ni ek,Click Me~ hehe..


K, bye..c u for d next entry=) Assalamualaikum..

No comments: