Tuesday, December 29, 2009

Bismillahirrahmanirrahim..

Welcome Myspace Comments

Free Myspace Comments



Assalamualaikum w.b.t. dan salam semerbak kasturi saya ucapkan…

Dengan lafaz yang mulia, Bismillahirrahmanirrahim, kumula menarikan jari untuk entriku yang pertama ini…

Walaupun telah terlambat, saya tetap ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada pembaca-pembaca sekalian. Semoga tahun ini menjadi lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya...

Apa itu blog??

Pertama kali mendengar perkataan blog, saya tertanya-tanya, apa itu blog?Apabila kawan saya menyebut tentang blog, saya rasa pelik, apa blog ni sebenarnya, apa kegunaan blog ni? huhu..saya sangat blur dan boleh juga kalau ingin dikatakan ketinggalan zaman, memang pun kan..bukan apa, sebelum ini untuk dapatkan connection internet agak susah, jadi memang kurang la menjelajah dunia siber ni..ketika pertengahan tahun ini, barulah saya jelas apa itu blog dan apa kegunaan blog…sebab untuk semester ni, sememangnya saya didedahkan dengan bermacam-macam perkara yang melibatkan teknologi…Daripada buat blog, guna windows live, edit gambar2, buat dan edit video, edit audio dan macam-macam lagi la...Ermm,memang banyak gunanya blog ni..saya seronok membaca blog orang lain yang penuh dengan informasi,motivasi dan pengkongsian yang bermanfaat dan inilah yang mendorong saya untuk mempunyai blog saya sendiri..

Apa yang saya harapkan ialah dengan adanya blog ini, dapatlah saya berkongsi ilmu, berkongsi pengalaman, berkongsi idea dan pendapat serta berkongsi rasa dengan orang lain..pendek kata, menerusi blog inilah yang akan menceritakan “pieces and spices of my life” . Dengan perkongsian yang sedikit ini, saya berharap agar dapat memberi manfaat kepada diri saya sendiri serta para pembaca sekalian, InsyaAllah...

Sabda Rasullullah,
“Apabila matinya anak adam akan terputuslah darinya semua perkara kecuali 3 perkara, iaitu anak soleh yang mendoakannya, sedekah jariah dan ilmu yang dimanfaatkan”

Selamat membaca saya ucapkan, semoga kita boleh mengamalkan apa-apa ilmu yang akan saya kongsikan dari blog saya yang tidak seberapa ini..Saya sangat menghargai sebarang perkongsian idea dan pendapat dari pembaca sekalian agar makin bercambah ilmu kita dan sekiranya terdapat sebarang kesilapan, saya menghargai sebarang teguran membina dari pembaca-pembacaku sekalian…


No comments: