Wednesday, January 6, 2010

Belum sempat lagi...

Assalamualaikum..
Bismillah...
Segala puja dan puji hanya bagi Allah, tuhan sekalian alam.Selawat dan salam ke atas rasul junjungan, Allahummasolli ala saidina Muhammad..

Ya Allah, rasa mengantuknya hari ni...sekarang ni, baru je habis kelas dan sementara waktu free ni saya ke library dulu dan bertekad nak jugak post something di blogku ini..Kenapa sy mengantuk? sebab semalam rasa penat sket, mmg tak tido sket pun waktu siang tu...and malam pun full dengan aktiviti...Tapi, nak kata tidur lambat pun tak juga, sebab saya tidur pun dalam kul 1 and bangun dalam kul 6 camtu, ok la kan..ermm, entah la...

Pastu kan, campur plak dengan lecturerku yang menyebabkan diriku merasa cam belajar bahasa Inggeris campur Tamil..Seriously, susahnye nak tangkap apa yang dia ajar..I wonder, kenapa UM ambil lecturer dari luar, yang mempunyai accent yang pekat, ajar students dalam bahasa Inggeris..Bukan apa, tapi ini juga menyusahkan students..Tak nak dengar, rasa nak dengar and nak cuba faham juga apa yang dia ajar...Bila dengar and cuba nak faham plak....ermm..Tengahari ni pula, ada lagi lecture dalam bahasa yang sukar difahami..huhu..sabar je la..."education" disebut "educasion", "first" disebut " fast" , macam-macam la bahasa baru yang we need to bear with...I just hope I got lecturers with a good command of English..tak la pening kepalaku..or menyebabkan jadi lagi mengantuk..huhu..

Teringat pula waktu first time join dis course...Terasa susah sket nak faham apa yang lecturer ajar, al maklumlah lecturer tu kebanyakannya belajar dr oversea, with a good English prounciation..Tapi, after few weeks , saya dah boley catch up apa yang lecturer cakap.Alhamdulillah..

Sebenarnya kan, banyak sangat benda yang saya rasa nak post kat blogku ini...Tapi, disebabkan time constrain, saya belum sempat lagi...Bila ada masa plak, bila buka FB, terlekat plak kt situ..Bukan apa, tapi sebab membaca status-status yang best, yang membuka mindaku yang tertutup dari tahu perkembangan-perkembangan nih...Saya cerita sikit ye...Salah satu yang menarik ialah sekarang ni ,
tentera Israel melatih anjing untuk menyerang sesiapa yg menyebut 'Allahu Akbar'..Anjing itu berharga lebih kurang 20 ribu seekor..Obama ada beli 1, nama Miki, bangka Jerman..Anjing Israel dilengkapi kamera, telefon, etc (Techno savvy dog la katakan)...Tapi hanya ikut arahan dalam bahasa Hebrew..Sekarang banyak digunakan di Iraq dan Afghanistan..Puak Anti Hadith di Nigeria pula mengisytiharkan perang kepada sesiapa yg menentang mereka..Nama kumpulan ini Kalakatu.Bley baca kt sini, www.Islamonline.com...Tapi saya tak boleh nak baca, dalam bahasa Arab,k..

Berbalik kepada tajuk saya...Ada satu entri yang saya tak sempat nak post lagi..Tentang program yang saya pergi last weekend, Ini Sejarah kita, tentang sejarah Islam..InsyaAllah, ada masa saya cuba post hari ni..Cuma sekarang ni sibuk sket, persiapan untuk kem penghayatan Islam anjuran Balai Islam untuk next week yang akan diadakan bengkel pegurusan jenazah dan penyembelihan, motivasi dan sukaneka.Event ni terbuka, so sesiapa saja dialu-alukan untuk datang...Namun, saya lebih suka sibuk sket macam ni, with all those meetings and etc, sebab at least terisi la sket masa saya dengn perkara yang berfaedah...and at least...ada la sumbangan untuk agama Allah ni...walaupun hanya sebesar hama...ye, mmg kecik sangat..Tapi, saya berharap yang kecil itu akan dihitung oleh Allah dan diterima sebagai satu ibadah, satu dakwah...Masih berusaha untuk menjadikan yang sebesar hama itu, untuk menjadi sebesar kacang, InsyaAllah..Aja aja Fighting!

Selain itu, saya sekarang ini sedang berusaha untuk membaca 3 buah buku yang saya pinjam dari library..Buku-buku yang sangat menarik iaitu, Psikologi untuk Para Pendakwah, How To Win Friends and Influence People (kalu tak silap ni buku yang popular) dan Pengurusan Diri..InsyaAllah, jika berkesempatan, apabila saya telah khatam buku-buku ini, saya akan ulas sket tentang isi kandungannya...Some sort of reflection, gitu la lebih kurang..

Dah panjang pun entri ni..So, saya berhenti kat sini dulu la ek..Yang belum sempat, saya akan cuba untuk sempatkan..

Lastly,Bye bye, have a nice day...


No comments: